Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic evaluation --- Objectives of teaching --- Initial didactic situation --- Educational psychology --- pedagogische psychologie --- psychodidactiek --- Enseignement --- Onderwijs --- Psychologie --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 454 --- didactiek --- Didactiek --- Psychodidactiek --- 454 ) Didactiek - algemeen --- onderwijsdoelen --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën --- opvoedingsdoelen --- pedagogiek --- psychodidactiek (ler) --- Didactische beginsituatie --- Didactische evaluatie --- Leerdoelen --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsstrategieën --- Opvoedingsdoelen --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Netherlands --- 456.2 --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 373.3 --- 485.2 --- Basisschool --- Basisvorming --- Cultuur --- Duits --- Engels --- Frans --- Gespreksvaardigheden --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Luistervaardigheid --- Moderne vreemde talen --- Onderwijsdoelen --- Schrijfvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Spraakkunst --- Taal --- Vakoverschrijdende thema's --- Vreemde talen onderwijs --- Woordenschat --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 475.3 --- Leerdoelen --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- vreemde-talen-onderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Doelen --- Didactiek --- Leerdoel --- Doelstelling --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- leerdoelen --- Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- #GSDBP --- #WWIS:AGGR --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- 454.1 --- Leerdoelen --- Onderwijs --- Pedagogie --- doelstellingen : taxonomie (ler) --- 111967.jpg --- 111968.jpg --- Onderwijskunde --- Taxonomie --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Doelstellingen --- 371.3 --- #gsdbP --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- affectieve opvoeding --- classificatie --- didactische principes --- leeplanontwikkeling --- onderwijsdoelen --- onderwijskunde --- organisatieprincipes --- taxonomie --- Doelen --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- cognitieve opvoeding --- Doelstelling --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Basisonderwijs didactiek --- Onderwijskunde basisonderwijs --- Beginsituatie didactiek --- Didactiek basisonderwijs algemeen --- Didactische werkvormen basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs basisonderwijs --- Evaluatie basisonderwijs --- Klas groepsdynamiek --- Leerdoelen basisonderwijs --- Onderwijsleermiddelen basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Onderwijskunde ; basisonderwijs --- 373.3 --- 373.3.014.542 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- basisonderwijs --- didactiek --- 474 --- 450.4 --- Basisschool --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Leerprocessen --- Media --- Media en onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- Onderwijzen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- didactische principes --- didactische werkvormen --- gedifferentieerd onderwijs --- leerinhouden --- leerprocessen --- leerstrategieën --- Didactiek --- Onderwijs: didactiek: doelstellingen --- lagere school --- 371.3 --- 373.3.014.542 Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Primary education --- AVM (audiovisuele materialen) --- gedifferentiëerd onderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- leerpsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische theorieën.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|